تحصیل در استرالیا
 
درباره وبلاگ


سلام علی هستم در این وبلاگ از سعی و تلاشم در راه رسیدن به آرزوهام براتون می نویسم می خوام تو این مدت حسم رو با شما به اشتراک بذارم
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • ردیاب جی پی اس ماشین
  • ارم زوتی z300
  • جلو پنجره زوتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهاجرت به ساحل ماسه های طلایی و آدرس alisanta.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 2
بازدید کل : 17842
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



مهاجرت به ساحل ماسه های طلایی




تحصیل در مقاطع مختلف آموزشی برای مهاجرینی که با ویزای اقامت کاری وارد خاک استرالیا شده باشند، مشابه یک استرالیائی محسوب می شود، درغیر این صورت اگر شخصی با ویزای تحصیلی وارد خاک استرالیا بشود هزینه تحصیل مشابه یک شخص خارجی تعیین می گردد.

تحصیلات برای یک استرالیائی یا دارنده ویزای اقامتی استرالیا:
تحصیلات ابتدائی و متوسطه:
در کشور استرالیا تحصیلات پایه برای سنین 6 تا 15 سال اجباریست (در سراسر کشور به استثناء ایالت تاسمانی، جائیکه این مقررات شامل گروه سنی 16 سال نیز می شود). با این وجود، تقریباً در تمامی ایالت ها، کودکان از 5 سالگی در آمادگی ها ثبت نام کرده، وارد مقطع پیش دبستانی می شوند.
مقطع ابتدایی، بسته به مقررات ایالتی و فشردگی برنامه تحصیلی، 6 یا 7 سال بطول می انجامد. دانش آموزان عموماً از 12 یا 13 سالگی وارد دبیرستان می شوند و در 17 یا 18 سالگی به کلاس دوازدهم (سال آخر مقطع متوسطه) می رسند.

تحصیلات عالی:
دانشگاههای استرالیا اقلیمهای آموزشی مستقلی هستند که براساس قوانین دولت مرکزی/ایالتی تأسیس گردیده و در امر آموزش عالی فعال می باشند.
اولین 4 دانشگاه قدیمی کشور در اواسط قرن 19 میلادی بنیان گذاشته شدند و هم اکنون 40 دانشگاه (شامل 3 دانشگاه خصوصی) در کشور مشغول فعالیت است.
در کنار دانشگاه ها، شمار معدودی مرکز غیردانشگاهی نیز وجود دارد که بودجه آنها را دولت استرالیا تأمین می کند، دوره ها و مدارک اعطایی از سوی این مرکز عمدتاً ماهیت کاربردی داشته و عموماً در رشته های هنر، تجارت، تئاتر، خانه داری، موسیقی، مذهب، الهیات و تربیت معلم برگزار می شود.
از این گذشته نهادها و انجمن های حرفه ای در مقام ناظر از خارج بر فرآیند اعطاء مدرک تحصیلی در رشته های پرستاری، پزشکی، حقوق، حسابداری، مهندسی و معماری نظارت مستمر دارند و بطور همزمان از کیفیت دوره ها در رشته های یاد شده اطمینان حاصل می کنند.


مراحل تحصیل:
1- لیسانس: مقطع کارشناسی برای بعضی از رشته ها (هنر، علوم، بازرگانی) 3 سال، برای بعضی (آموزش، مهندسی) 4 سال، برای تعدادی دیگر (دامپزشکی، دندانپزشکی، معماری) 5 سال و برای پزشکی و جراحی به طور تمام وقت 6 سال به طول می انجامد.
2- فوق لیسانس: فارغ التحصیلان مقطع لیسانس می توانند در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند و بعد از یک نیمسال به گواهی کارشناسی ارشد، بعد از دو نیمسال به دیپلم کارشناسی ارشد و در نهایت به مدرک فوق لیسانس در رشته منتخب نائل می شوند.
3- دکترا: دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس می توانند وارد مقطع تحصیلی دکترا بشوند. رایجترین دوره دکترا در استرالیا به اخذ مدرک دکتری فلسفه (پی. اچ. دی) منتهی می شود. این مقطع که عموماً به تنظیم رساله تحصیلی نیاز دارد، حداقل 3 سال بطول می انجامد ( بطور تمام وقت). بعضی از داشگاههای استرالیا، بویژه برای رشته های آموزشی، مدیریت بازرگانی و روانشناسی، دارای دوره دکترای حرفه ای هستند (با گرایش به کار عملی). مدرک دکترای عالی در بعضی دانشگاه ها به صاحبان آثار منتشره اعطاء می شود.


ده دانشگاه برتر در استرالیا طبق امتیازبندی سال 2009 به شرح زیر می باشند:
1- Australian National University
2- The University of Sydney
3- The University of Melbourne
4- The University of Queensland
5- The University of New South Wales
6- Monash University
7- The University of Western Australia
8- The University of Adelaide
9- Macquarie University
10-RMIT University



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 17:45 ::  نويسنده : علی